Agenda Activiteit

6 juli 10:00 - 11:30

Webinar: De kracht van ambassadeurschap (Zorg aan Zet)

Hoe maakt u van uw medewerkers trotse werknemers; die op een professionele, passende, onderscheidende en enthousiaste manier onze sector èn uw organisatie naar buiten toe profileren? En waarom is dit juist nu noodzakelijk?

Het wordt steeds belangrijker voor zorg- en welzijnsorganisaties om zich op de juiste manier te profileren. Uw medewerkers spelen hier een belangrijke rol in. Om dit op de juiste manier te doen, vraagt dit een grote mate van professionaliteit en ambassadeurschap. Immers, bij alles wat zij doen, vertegenwoordigen zij onze sector èn de eigen organisatie. Iedere medewerker speelt daarbij een rol. Van de communicatiemedewerker die nieuwe content schrijft voor de website, de receptionist die de klant ontvangt tot aan de hulpverlener in zijn of haar dagelijkse contact met patiënten. Communicatieve en met name ook commerciële vaardigheden worden hierin steeds belangrijker.

Image
Uw medewerkers als ambassadeurs van de organisatie

In deze kennissessie legt Irene Westendorp de nut en noodzaak van ambassadeurschap aan de hand van diverse inspirerende praktijkvoorbeelden uit. We staan stil bij welke specifieke vaardigheden er gevraagd worden van medewerkers. Hoe worden medewerkers zich meer bewust van hun sleutelrol bij het ambassadeurschap van de organisatie? Wat vertellen zij bijvoorbeeld op verjaardagsfeestjes over hun werk? Hoe kan ambassadeurschap niet alleen voor een beter imago zorgen, maar ook voor meer loyale werknemers die met meer plezier hun vak uitoefenen?

 

Meer informatie en aanmelden via de website van Zorg aan Zet