Werven Thema

Ik Zorg.

Hoe mooi, betekenisvol, divers, uitdagend en spannend is werken in Zorg en Welzijn? Wie weten dit beter dan de medewerkers in deze sector zelf? De campagne ‘Ik Zorg.’ geeft Zorg en Welzijn letterlijk en figuurlijk een gezicht. Op de website www.ontdekdezorg.nl zijn honderden portretten met bijbehorende ervaringsverhalen van medewerkers in Zorg en Welzijn te vinden. Het doel van de campagne? Mensen enthousiast maken en behouden voor het werk in deze sector. Daarbij gaat de campagne niet over één nacht ijs en heeft een meerjarig karakter.

Image
De campagne

‘Ik zorg.’ is een samenwerking tussen het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en de branche-, beroeps-, werknemers- en werkgeversorganisaties in de sector Zorg en Welzijn. De campagne richt zich op twee doelgroepen: werkenden in Zorg en Welzijn en potentiële werknemers. Denk bij deze laatste groep aan mensen die niet (meer) werken in de zorg, maar ook scholieren en studenten die voor een opleiding in de sector Zorg en Welzijn kunnen kiezen. De campagne speelt in op:

  • Het brede scala aan mogelijkheden, opleidingen en banen binnen Zorg en Welzijn
  • Het matchen van interesses, vacatures en ervaring, aangevuld met persoonlijk advies
  • Het aantrekkelijk presenteren van de sector
  • Het positieve gevoel voor de sector aanwakkeren.

Meer weten? Kijk op www.ontdekdezorg.nl.

Image

Deel dit op social media

Klik hier voor de andere projecten binnen het thema Werven.